سبد خرید

عطر های نیش

عطرهای نیش را بهتر بشناسید

تولید عطر به روش باستانی را اصطلاحا عطر نیش می گویند ! این نوع عطر، یک عطر دست ساز و خیلی خاص است. عطر های نیش برای کسانی مناسب است که دوست دارند بوی مخصوص به خود با پایه‌ طبیعی داشته باشند. در این مطلب عطرهای نیش را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

عطر نیش که به آن در انگلیسی niche perfume گفته می شود، به سبکی از تولید اشاره دارد که در آن یک محصول خاص و اختصاصی برای مشتری های خاص و به شکل محدود تولید می شود.

عطر نیش و عطرهای نیش
عطر نیش و عطرهای نیش

منظور از نیش چیست

نیش در اصطلاح بازرگانی به معنای عرضه‌ محدود است.

محصولاتی که عرضه کمی دارند و به صورت همگانی توزیع نمی شوند را نیش می گویند. عطرهای نیش به دلیل پیچیده بودن فرآیند تولید، عرضه محدودی دارند و فقط برای مشتری‌های خاص طراحی و تولید می‌شوند.

هر عطر نیش برای خود یک داستان پیچیده و جذاب هنری دارد.


عطار از جزئیات طبیعت برای ساخت یک عطر منحصر به فرد الهام می‌گیرد و بر اساس الهام خود یک عطر خیلی خاص را می سازد. از رنگ بال پروانه تا حس شورانگیز نت‌های موسیقی همگی باعث الهام ساخت یک عطر نیش می شوند. این گونه از عطرها معمولا داستان شکل گیری خاصی دارند.

عطر‌های نیش عمدتاً روی یک نت تمرکز بیشتری دارند. از همین رو بر اساس هرم بوایی عطر سه نت را پوشش نمیدهند. معمولا نت بویایی این عطرها به صورت خطی است. برای ساخت عطری از جنس طبیعت باید از نت های طبیعی هم استفاده کرد. تلفیق دانش عطرسازی با هدیه‌های طبیعت بکر و حواس انسانی که عطرساز را درگیر خود می کند.

خصوصیات عطر

از خصوصیات این نوع عطر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاص بودن آن
  • بوی انحصاری
  • ثبات نت ها
  • ترکیبات طبیعی
  • ضد حساسیت
  • عرضه محدود
  • قیمت بالا

عرضه عطرهای نیش

این عطرها عرضه‌ خیلی کمی دارند و برای افراد خاص ساخته می شوند. به همین جهت این عطر ها تبلیغاتی ندارند و به صورت محدود عرضه می شوند، به همین دلیل پیدا کردن این عطر ها کار بسیار سختی است. برندهایی که این گونه عطر را می سازند، مشتری های ثابت و خاص خود را دارند و معمولاً این محصولات را در فروشگاه های بزرگ نمی توان پیدا کرد و تنها درنمایندگی های خود برند که تعداد کمی هستند عرضه می‌شود.

از آنجایی که معمولا این عطرها را با ترکیبات طبیعی می سازند و از مواد شیمیایی در آن ها استفاده نمی شود یک ادکلن ضد حساسیت و آلرژی نیز می باشند.

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

بایودور: با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...