سبد خرید

چه بخش هایی از بدن را باید عطر بزنیم

چه بخش هایی از بدن را باید عطر بزنیم؟

چه بخش هایی از بدن را باید عطر بزنیم؟ آیا برای شما هم سوال پیش آمده است که چه قسمت هایی از بدن را باید عطر بزنیم تا بوی آن بیشتر پخش شود؟ می دانید عطر بر روی کدام بخش بدن ماندگاری بیشتری دارد؟ در این مقاله درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

چرا بوی عطر پخش نمی شود؟

رایحه ها نقش مهمی در زندگی ما دارند. به عنوان مثال ، عطر شما نشانه شخصیت شما است و دوستانتان تا سال ها از آن یاد می کنند. بنابراین عطر و ادکلن می تواند بخشی از شخصیت شما محسوب شود. فرقی نمی کند که بخواهید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید یا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید ، در هر صورت شما باید روش صحیح خرید و استفاده از عطر ، نحوه نگهداری آن و غیره را بدانید. ما در ادامه به شما توضیحاتی در این مورد می دهیم.

چرا بوی عطر پخش نمی شود
چرا بوی عطر پخش نمی شود

انتخاب و خرید عطر مناسب

برای انتخاب و خرید رایحه عطر مناسب ، لازم است که از قبل با اصطلاحات مربوط به عطرها آشنا شوید. هر رایحه لایه های مختلفی دارد. نت های پایه ، نت های بالایی و نت های میانی این عطر با هم رایحه کلی را ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک عطر را ببویید و به طور کلی بوی یک گل را احساس کنید ، این عطر می تواند حاوی لایه های مختلفی از گل یاس و شمعدانی باشد.

برخی تصور می کنند تفاوت بین عطرهای زنانه و مردانه یک ترفند تجاری است و استفاده از عطر محدودیتی ندارد. با این وجود نمی توان انکار کرد که اختلافاتی در روغنهای اساسی بین این دو وجود دارد. عطرهای مردانه معمولاً رایحه شدیدتری دارند و ممکن است بوی چرم یا چوب کاج بدهند. رایحه میوه ای ممکن است رایحه سیب یا مرکبات در نت های پایینی داشته باشد. رایحه های تند و تلخ همچنین ممکن است حاوی نت هایی از دارچین و رازیانه باشند. به این ترتیب رایحه عطر مخلوطی از نت های میانی و بالایی است.

در حالت کلی عطرهای مردانه و زنانه دارای مواد پایه متفاوتی هستند. اما می توان از آن ها هم برای زنان و هم برای مردان استفاده کرد. همانطور که برخی از مردان به عطرهای ملایم و برخی از زنان به عطرهای تند علاقه دارند.

چه قسمت هایی از بدن را باید عطر بزنیم؟

هنگام استفاده از عطر ، باید بدانید که کدام قسمت از بدن خود را عطر بزنید. بهترین مکان برای عطرها نبض است ، این قسمت گرم ترین قسمت بدن است و به خوبی عطرها پخش می شوند. بنابراین ، گردن ، سینه ، شانه ها و مچ ها محبوب ترین مکان برای عطر زدن هستند. مطمئناً نیازی به عطر زدن به تمام این قسمت ها نیست ، بهترین راه این است که دو قسمت از بدن خود را انتخاب کنید ، مثلاً گردن و مچ دست ها و عطر خود را فقط روی این قسمت ها اسپری کنید. مثلا من به شخصه عطر را به مچ دست خود و روی نبض زده و آن را به پشت گوش ها روی گردن میزنم تا عطر به خوبی روی پوست پخش شود. اما توجه کنید آن را روی پوست خود مالش ندهید و از کیفیت و ماندگاری عطر کم نکنید.

چگونه از عطرها استفاده کنیم؟

بعد از دوش گرفتن ، چون پوست شما تمیز است ، بهترین زمان برای عطر زدن است. هنگام عطر زدن ، بطری عطر را ۷ تا ۱۵ سانتی متر از بدن خود دور نگه دارید. تا بیش از حد خوشبو نشوید ، ۳ تا ۴ اسپری کافی است. اصطلاحا باید بگوییم با عطر دوش نگیرید. کمی عطر بزنید تا خوشبو شوید. از استفاده بیش از حد از عطر خودداری کنید. ممکن است بوی زیاد عطر دیگران و حتی خود شما را اذیت کند و در مواردی باعث سردرد شود. پس از استفاده از عطر ، پوست خود را مالش ندهید.

چگونه عطر خوبی را انتخاب می کنید؟

اگر می خواهید دیگران را با عطر خود تحت تأثیر قرار دهید ، باید بدانید که چگونه یک عطر خوب را نیز انتخاب کنید. برای این کار ، از دور، روی نمونه های کاغذ عطر بپاشید و بعد از چند ثانیه رایحه را بو کنید و ببینید کدام یک بیشتر با سلیقه شما سازگار است. بلافاصله قبل از انتخاب به یاد داشته باشید که عطرهای سرد برای روزهای گرم بهار و تابستان و عطرهای تند برای روزهای سرد پاییز و زمستان مناسب هستند.

اگر می خواهید از ماندگاری رایحه اطمینان حاصل کنید ، آن را روی مچ دست خود بگذارید و یک روز کامل روی دست بگذارید تا بماند. از آنجا که پوست همه انسان ها با هم متفاوت است ، ترکیب رایحه با روغن های طبیعی پوست نیز واکنش های متفاوتی را نشان می دهد. به همین دلیل است که با قرار دادن عطر بر روی مچ دست خود ، نه تنها ماندگاری رایحه بلکه رایحه آن را نیز بر روی پوست خود بهتر درک خواهید کرد.

نوع چربی پوست بدن انسان ها باعث می شود تا عطرها روی بدن ها مختلف، رایحه متفاوتی داشته باشند. البته این تفاوت بو چندان زیاد نیست و برای برخی از آدم ها که حس بویایی قوی تری دارند قابل تشخیص است. به خاطر داشته باشید بوی بدن و عرق شما نیز روی پخش رایحه تاثیر دارد و ممکن است بوی رایحه را متفاوت کند.

چگونه عطر خود را انتخاب کنیم ؟

چگونه می توانید با این مشکل مقابله کنید؟

حس بویایی به طور مداوم تحریک و تکامل می یابد و به گونه ای با حافظه مرتبط می شود که حس بویایی هنوز بوی عطر آشنای فرد را به ما اطلاع می دهد. با گذشت زمان ، ادامه دریافت سیگنال ها برای بینی دشوار می شود که ما را از هر تغییری مطلع می کند.

هنگام استفاده از عطر ، بینی ابتدا بو را انتخاب می کند ، سپس سیگنالی را بهر مغز می فرستد و آن را به عنوان “بوی جدید” ثبت می کند.

اما با گذشت حدود ده دقیقه ، بوی جدید برای مغز قدیمی می شود و آن را ایمن می دانند و بینی دوباره شروع به سازماندهی مجدد خود می کند تا سیگنال های جدید دریافت کند. اغلب اوقات ، این دلیل اصلی محو شدن بوی یک عطر در بدن ما است. در واقع بوی عطر وجود دارد ولی ما آن را حس نمی کنیم ولی اطرافیان ما می توانند آن بو را حس کنند.

یک عامل دیگر نیز وجود دارد که ممکن است دلیل از بین رفتن بو باشد ، استفاده از ذرات طبیعی در ترکیب عطرهایی است که بوی بنفشه می دهند. این ذرات در بسیاری از عطرها اضافه می شوند تا بوی گلها را به نرمی تقویت کنند و همچنین توانایی تشخیص بو برای مدت زمانی موقت را دارند و این ممکن است نتیجه زمینه ژنتیکی باشد که بو را دریافت می کند و آن را در بدن حفظ می کند.

منبع : آنیه

لینک کوتاه مطلب : https://bit.ly/2NxSorj

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...