سبد خرید

روش تهیه عطر با رایحه پرتقال

روش تهیه عطر با رایحه پرتقال

اولین روش برای تهیه عطر با رایحه پرتقال در منزل استفاده از پوست رنده شده پرتقال به همراه تعدادی ادویه دیگر است که در آشپزخانه اکثر منازل یافت می‌شود. عطری که با ترکیبات ادویه و پرتقال تهیه می‌شود خاصیت آرامش بخشی دارد و می‌تواند به عنوان یک عطر روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

شما برای تهیه عطر با رایحه پرتقال باید چهار گام زیر را دنبال کنید:

گام اول

در گام اول باید مواد لازم را گردآوری کنید.

برای تهیه عطر به این روش ابتدا باید مواد مورد نیاز را تهیه کنید، این مواد عبارتند از:

  • یک رول دارچین طبیعی
  • بیست و پنج دانه هل طبیعی
  • پانزده عدد میخک خشک طبیعی
  • یک دانه وانیل طبیعی
  • پوست تازه یک عدد پرتقال
  • دویست میلی لیتر الکل غیرصنعتی

ابتدا با کمک یک چاقوی تیز وانیل را به قطعات ریز خرد کنید. سپس پوست پرتقال را روی یک رنده بکشید تا لایه رویی آن جدا شود، این کار را تا جایی ادامه دهید که زردی پوست پرتقال رنده شود و سفیدی پوست پرتقال مشخص شود. ما در این جا فقط به زردی پوست پرتقال نیاز داریم.

گام دوم

در گام دوم باید ادویه‌ها را پودر کنید.

حال نوبت به آماده کردن آن ادویه‌های خشکی می‌رسد که در گام اول تهیه کرده‌اید. با استفاده از یک هاون دستی به ترتیب دارچین، هل و میخک را خوب بسابید و کاملا پودر کنید. آن‌ها را با هم داخل هاون بریزید و و دسته هاون را با حرکات دورانی روی آن‌ها فشار دهید تا کاملا خرد شده و به یک پودر نرم و یکدست تبدیل شوند. البته اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید این کار را با دست انجام دهید می‌توانید از یک آسیاب برقی کوچک برای این منظور استفاده کنید و با آن ادویه ها را بسابید.

گام سوم

در گام سوم بقیه مواد را اضافه کنید.

حال که پودر ادویه را آماده کردید وانیل خرد شده، پوست پرتقال رنده شده و الکل را به آن اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید و کاملا هم بزنید. سپس همه مواد را داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید. در ظرف را ببندید و آن را محکم تکان دهید تا همه مواد داخل آن به خوبی مخلوط شوند سپس ظرف را در فضایی خنک و تاریک قرار دهید. سعی کنید از ظرفی استفاده کنید که شیشه تیره ای داشته باشد و نور به داخل آن نفوذ نکند. هر روز دو بار ظرف برداشته و آن را خوب تکان دهید و این کار را به مدت دو تا شش هفته ادامه دهید تا مواد موجود در ظرف به خوبی ترکیب شوند.

تهیه عطر با رایحه پرتقال
تهیه عطر با رایحه پرتقال

گام چهارم

در گام چهارم عطر را صاف کنید.

پس از دو تا شش هفته ترکیب عطر شما کاملا آماده می‌شود و شما باید آخرین کار یعنی صاف کردن را انجام دهید تا عطر قابل استفاده شود. توجه کنید تا رسیدن به این زمان به هیچ عنوان از سر کنجکاوی در ظرف را باز نکنید.

برای صاف کردن شما به یک صافی چای نیاز دارید، صافی چای را بالای یک شیشه کوچک قرار دهید و محتویات ظرف را روی صافی بریزید. به این ترتیب شیشه عطر میوه دست ساز شما آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

این عطر خوشبو اثر ضد استرس دارد و خستگی و تنش‌های عصبی را در شما کاهش می‌دهد. اگر به ترکیبات ادویه های موجود در این عطر حساسیت نداشته باشید می توانید از آن به عنوان یک ادکلن ضد حساسیت و آلرژی نیز استفاده کنید.

دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

بایودور : با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...