سبد خرید

روش تهیه عطر عصاره میوه‌

روش تهیه عطر با عصاره میوه‌

روش تهیه عطر با عصاره میوه‌ یکی از بهترین روش ها برای ساخت عطر خانگی است. استفاده از میوه‌های طبیعی بهترین و جالب‌ترین راه برای ساخت عطر است. در این روش شما از هر نوع میوه‌ای می‌توانید استفاده کنید و عصاره طبیعی و بدون حساسیت مورد نظر خود را بگیرید. سپس با این عصاره عطر میوه دلخواه خود را بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

روش تهیه عطر با عصاره میوه‌
روش تهیه عطر با عصاره میوه‌

روش تهیه عطر میوه

برای ساخت عطر به این روش شما باید گام‌های زیر را دنبال کنید:

گام اول

در ابتدا برای ساخت عطر میوه باید عصاره میوه بسازید.

در این روش شما ابتدا باید عصاره میوه مورد نظر خود را بسازید. برای این کار می‌توانید از میوه‌های تازه و منجمد یا خشک شده استفاده کنید. استفاده از هر نوع میوه‌ای در این روش ممکن است.

ابتدا یک ظرف دردار انتخاب کنید و دوسوم آن را با میوه‌های خرد شده پر کنید، بقیه ظرف را با الکل پر کنید و این ظرف را در یک فضای خنک و تاریک و خشک قرار دهید. هر چند روز یک بار ظرف را تکان دهید و این کار را به مدت شش هفته ادامه دهید تا عصاره میوه آماده شود. در این مدت به هیچ عنوان در ظرف را باز نکنید. پس از شش هفته، این مخلوط را از صافی رد کنید، عصاره میوه شما آماده است.

گام دوم

در این گام عصاره میوه را با روغن‌ های معطر مخلوط کنید. مواد لازم برای این مرحله شامل موارد زیر میشود:

  • عصاره میوه
  • روغن نارنگی
  • روغن لیمو
  • روغن دانه انگور
  • روغن وانیل

در یک ظرف کوچک سه قطره از عصاره میوه مورد نظر خود را به همراه سه قطره روغن نارنگی، سه قطره روغن لیمو و سه قطره روغن دانه انگور بریزید و با هم مخلوط کنید. اگر عطر قوی‌تری می‌خواهید می‌توانید از روغن وانیل هم در این ترکیب استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار عصاره میوه را به جای سه قطره، چهار یا پنج قطره بریزید تا بوی میوه دلخواه شما در عطر، قوی‌تر باشد.

گام سوم

اکنون می توانید روغن حامل را به آن اضافه کنید.

پس از آن بقیه حجم ظرف را با روغن حامل پر کنید و آن را در دست بچرخانید و تکان دهید تا مواد داخل آن کاملا با هم مخلوط شوند. در صورت تمایل می‌توانید به جای روغن حامل از الکل غیر صنعتی یا سرکه و یا الکل ایزوپروپیل هم استفاده کنید.

گام چهارم

حال عطر شما آماده و قابل استفاده است و می‌توانید آن را روی مچ دست یا پشت گوش خود بزنید. شما می‌توانید نسبت مواد و یا میوه های موجود در این عطر را به دلخواه خود تغییر دهید و عطر دست ساز دلخواه خود را داشته باشید. حالا می توانید از عطر میوه دست ساز خود لذت ببرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...