سبد خرید

روش تهیه عطر با روغن های معطر

روش تهیه عطر با روغن های معطر

یکی از بهترین راه ها برای ساخت عطر در منزل روش تهیه عطر با روغن های معطر است. شما می‌توانید با استفاده از این روغن‌های معطر و با روش تهیه عطر با روغن های معطر ، یک عطر بسیار خوشبو برای خود بسازید. این روغن های معطر ترکیبی کاملا طبیعی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های عطاری و طب سنتی تهیه کنید و برای تهیه عطر خانگی مورد استفاده قرار دهید.

روش تهیه عطر با روغن های معطر
روش تهیه عطر با روغن های معطر

برای تهیه عطر به این روش شما باید مراحل زیر را دنبال کنید:

تهیه مواد لازم

ابتدا مواد لازم را که شامل چند نوع روغن معطر گیاهی است باید تهیه کنید. برای ساخت این عطر شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک بطری پنج میلی لیتری
  • یک روغن حامل بدون بو
  • روغن پرتقال شیرین
  • روغن نارنگی
  • روغن بهارنارنج
  • روغن چوب سدر

روغن حامل روغنی است که از تبخیر شدن روغن‌های گیاهی جلوگیری می‌کند و معمولا بدون بو است. در صورتی که نمی توانید روغن حامل را پیدا کنید از یکی از روغن های زیر به عنوان جایگزین استفاده کنید:

  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن دانه انگور
  • روغن بادام

مخلوط کنید

در این مرحله باید روغن‌های معطر را با هم به خوبی مخلوط کنید. دو قطره از روغن پرتقال شیرین، سه قطره روغن نارنگی، سه قطره روغن بهار نارنج و دو قطره روغن چوب سدر را داخل یک ظرف کوچک دردار بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری ریخته و درب بطری را ببندید و آن را محکم تکان دهید و بچرخانید تا روغن‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند. سه قطره از این ترکیب را داخل بطری کوچک عطر خود بریزید. بقیه روغن‌ها را می‌توانید دور بیندازید یا برای بعد نگه دارید.

تهیه عطر با روغن معطر
تهیه عطر با روغن معطر

افزودن روغن پایه

اکنون باید روغن پایه را به ترکیبات قبلی اضافه کنید. حال بقیه ظرف پنج میلی لیتری را با روغن پایه پر کنید و درب ظرف را ببندید. ظرف را در دستان خود بچرخانید و تکان دهید تا روغن‌های معطر با روغن پایه ترکیب شوند و عطر مورد نظر شما قابل استفاده شود. بهترین روغن پایه برای این عطر روغن دانه انگور است که هیچ بویی ندارد اما می‌توانید از روغن نارگیل گرم هم برای این کار استفاده کنید.

لذت ببرید

حال می توانید از عطر دست ساز خود لذت ببرید. اکنون دیگر عطر شما آماده شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید عطرهایی که با روغن‌های مرکبات ساخته می شوند، پوست بدن را نسبت به نور خورشید بسیار حساس می‌کنند. بهتر است از این عطرها روی قسمت‌هایی از پوست استفاده شود که در معرض تابش نور خورشید قرار نمی‌گیرند.

اگر برای اولین بار است که از روغن‌های معطر استفاده می‌کنید حتما قبل از به کار بردن عطر کمی از آن را روی پوست خود تست کنید و اگر شاهد قرمزی و تورم و خارش بودید از آن استفاده نکنید.

استفاده از این عطر برای خانم‌های باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

اگر سوالی در مورد روش تهیه عطر با روغن های معطر داشتید در بخش دیدگاه ها بپرسید.

بایودور : با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...