سبد خرید

عوارض مصرف الکل متانول

عوارض مصرف متانول به جای مواد ضد عفونی کننده

با گسترش هرچه بیشتر کرونا مصرف مواد ضد عفونی کننده و الکل در جامعه رواج چشم گیری داشته است. در این بین بعضی از افراد سودجو و فرصت طلب از این حجم تقاضا سوء استفاده کرده و سایر محصولاتی که کاربردهای دیگری را دارند به مردم از همه چیز بی خبر با قیمت های بالا می فروشند و از این فرصت برای کسب هر چه بیشتر درآمد و سودجویی بهره می برند. یکی از این مواد که به وفور در کشور در حال فروش و عرضه است، الکل متانول است. این الکل نه تنها ضد عفونی کننده برای ویروس کرونا نیست، بلکه عوارض مصرف متانول بسیار بوده و برای بدن انسان مضر است.

مشکلی که الان با آن روبرو هستیم وجود برخی اقلام تقلبی و یا محصولاتی است که مورد مصرف دیگری داشته و متاسفانه به خاطر شرایط موجود، با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم از طریق برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

عوارض مصرف متانول

عوارض مصرف متانول

مصرف متانول نه تنها اثر بخشی و ضد عفونی کنندگی نداشته بلکه برای بدن انسان مضر و سمی است. این نوع از الکل موارد مصرف دیگری دارد و در صورت جذب پوستی و یا اشتباها مصرف خوراکی، بسیار خطرناک بوده و قطعا عوارض بسیار سنگینی مانند کوری و عوارض شدید کبدی به دنبال خواهد داشت. این روزها بازار مواد ضدعفونی کننده داغ است و متاسفانه برخی با سوء استفاده از این فضا، ‌مواد و محصولات تقلبی را به عنوان ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار می‌دهند که بسته به محتوای آن یا هیچ اثری ندارد یا می‌تواند اثرات سنگین و منفی داشته باشد، لذا از مردم تقاضا می‌شود تا از مصرف اینگونه محصولات پرهیز کنند.

عدم مصرف متانول

سعی کنید از مصرف متانول پرهیز کنید و با آن تماس نداشته باشید.

نکات زیر را رعایت کنید:

  • عدم مصرف خوراکی متانول
  • عدم تمیز کردن سطوح با آن
  • عدم تماس با پوست بدن

با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...