سبد خرید

شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن

شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن

عطرها و ادکلن ها دارای انواع متفاوتی هستند. انواع مختلف عطر و انواع مختلف ادکلن در بازار موجود است. از این رو می توان انواع عطر و انواع ادکلن موجود در بازار را بر اساس غلظت دسته بندی نمود. عطرها از ۷۸ الی ۹۵ درصد الکل طبیعی به علاوه اسانس های روغنی ساخته می شوند. اینکه در هر عطری میزان اسانس روغنی به کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به انواع عطر و ادکلن می دهد که خوب است شما هم با انواع مختلف عطر و ادکلن آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق تری داشته باشید و نسبت به شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن آگاهی داشته باشید.

شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن
شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن

بایودور با تولید با کیفیت انواع عطر و ادکلن محصولات با کیفیتی را تولید می کند.

بایودور یکی از بهترین انتخاب های موجود برای مصرف کننده است.

تفاوت انواع عطر و ادکلن

انواع عطر و ادکلن با نام های اختصاصی شناخته میشوند:

  • پرفیوم
  • ادو پرفیوم
  • ادو تویلت
  • ادکلن
  • ادو فرش

از انواع مختلف عطر و ادکلن هستند.


Perfume

* پرفیوم ها: پرفیوم ها بهترین و با دوام ترین نوع رایح ها با ۲۲ درصد اسانس روغنی هستند.

غلیظ ترین نوع عطر است. در این نوع عطر، اعم از زنانه و مردانه، غلظت رایحه محلول عطر بسیار زیاد است. این نوع عطر برای ماندگاری طولانی رایحه آن مورد استفاده قرار می گیرد.


Eau de Perfume

* ادو پرفیوم ها: بعد از پرفیوم ها، ادوپرفیوم ها قرار می گیرند.

این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۲ درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می آورند.

نوع رقیق تر عطر، اعم از زنانه و مردانه است. غلظت رایحه به کار رفته در این نوع عطر کمتر از پرفیوم می باشد. این نوع عطر مناسب برای استفاده در مجالس و مهمانی ها است.


Eau de Toilette

* ادوتویلت ها: این دسته ۸ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارند.

نوع رقیق تر از دو نوع قبل است و غلظت رایحه به کار رفته در آن کمتر می باشد. این نوع عطر مناسب استفاده های روزمره است.


Eau de Cologne

* ادکلن ها: که برای مردان استفاده می شود تنها حدود ۴ درصد روغن دارند.

نکته: ادو کلن معمولا به صورت ادکلن نگراش میشود.

رقیق ترین نوع عطر اعم از زنانه و مردانه است. غلظت رایحه به کار رفته در این نوع عطرکمتر است ولی بسیار پر کاربرد است. این نوع عطر بیشتر مناسب جوانانی است که می خواهند یک بوی ملایم خوش داشته باشند و خیلی در محیط درس و کار خود انگشت نما نشوند.


Eau Fraiche

* ادوفرش ها: اما رقیق ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می شوند.

۳ درصد اسانس روغنی دارند و به کار آنهایی می آیند که دلشان می خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد. این نوع عطر برای محیط های کاری مناسب است.

ادوفرش، افتر شیو، دئودورانت یا بادی اسپلش؟

ممکن است شما هم شنیده یا دیده باشید که بعضی از افراد ادو فرش ها رو با دئودورنت ها یکسان میدانند و برایشان تفاوت خاصی قائل نیستند. در صورتی که چنین چیزی اصلا درست نیست. دئودورانت ها با این که برای هدف مشترکی با عطر ها استفاده میشوند اما ترکیبات متفاوتی دارند و حتی گروهی از آن ها به عنوان ضد تعریق استفاده میشوند.

اما ادو فرش ها را با اسم های دیگری مثل بادی اسپلش و افتر شیو هم میشناسند که دلیل این مساله این است که هر سه محصول یک تا سه درصد اسانس معطر دارند ولی در بقیه ترکیبات با هم متفاوت هستند و نمیشود آن ها را کاملا یکسان دانست.

تفاوت انواع عطر و ادکلن
تفاوت انواع عطر و ادکلن

عطر و ادکلن مناسب مترو

یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده میشو این است که عطر و ادکلن مناسب مترو چیست؟

ادو فرش ها به دلیل داشتن بوی ملایم و پخش بوی محدود مناسب محیط های بسته و از جمله مترو می باشند. از این رو این نوع از عطر و ادکلن افراد پیرامون را که فاصله کمی از ما دارند را کمتر مورد آزار قرار میدهد و از طرفی بوی ملایم آن موجب رضایت اطرافیان ما می گردد.


انتخابی هوشمندانه داشته باشید


یک سری از مردم به خاطر قیمت پایین تر ادو فرش ها دید منفی و بدبینانه ای نسبت به آن ها دارند و برعکس عده ای دیگری با ادو فرش ها بسیار موافق هستند. چون ادو فرش ها را خیلی راحت میشود تهیه کرد. دلیل دیگری که وجود دارد برای این که مردم ادو فرش ها را دوست دارند، این است که بعضی افراد ترجیح میدهند بوی عطرشان ملایم و معمولی باشد چون در طول روز در احاطه افراد زیادی هستند و ممکن است اطرافیانشان حساسیت داشته باشند یا از بوی عطرشان اذیت بشوند.

قبل از خرید عطر و ادکلن به موارد زیر توجه کنیذ:

  • چقدر میخواهید هزینه کنید.
  • چه میزان ماندگاری نیاز دارید.
  • در چه محلی می خواهید استفاده کنید.
  • چه نوع بویی را دوست دارید.

پس هر فردی بهتر است قبل از خرید عطر و ادکلن تصمیم بگیرد که چه نوع عطری و برای استفاده در چه محلی میخواهد. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچوقت بوی پرفیوم از یه برند خاص با بوی ادو فرش همان برند یکسان نیست.

قبل از آن حتما در مورد غلظت عطری که میخواهید تصمیم بگیرید.

نوع عطر بستگی به میزان اسانس روغنی و الکل آن دارد.

قیمت انواع عطر و ادکلن

هر چقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری اش زیادتر خواهد بود.

برای همین با توجه به استفاده ای که از عطرتان می کنید و با آگاهی نسبت به شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن یکی از دسته های بالا را انتخاب کنید. معمولا برای مهمانی ها دسته اول و دوم گزینه های بسیار مناسبی هستند، به خصوص آنهایی که دوست ندارند عطرشان را به همراه شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند. برای استفاده های روزمره و محیط های کاری، از ادوتویلت ها و ادوفرش ها استفاده کنید که رایحه های رقیق و ملایمی دارند. امروزه ادوپرفیوم ها و ادوتویلت ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هر دو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

همیشه عطر‌هایی با رایحه‌ غلیظ‌تر گران‌تر از انواع دیگر عطر و ادکلن هستند.

این نوع عطر‌ها دارای ماندگاری طولانی بر روی پوست و لباس هستند. با این حال مصرف عطر‌های غلیظ مکان خاص خود را می‌طلبد. مثلاً زیاد جالب نیست که از یک پرفیوم گران قیمت به عنوان مصرف روزانه استفاده کنید.

برای مصرف روزانه بادی اسپلش و ادو کلن به صرفه تر خواهند بود.

قیمت انواع عطر و ادکلن
قیمت انواع عطر و ادکلن

انتخاب عطر و ادکلن مناسب

همان گونه که متوجه شده‌اید انتخاب یک عطر و ادکلن مناسب کار راحتی نیست. اگر چه ممکن است تفاوت در انواع غلظت‌ها در ماندگاری عطر‌ها تاثیر گذار باشد، ولی مهم ترین چیز در انتخاب یک عطر و ادکلن رایحه‌ی آن است. گاه ممکن است شما بتوانید یک عطر و ادکلن را با ماندگاری کمتر ولی مشابه با رایحه‌ی دلخواه خود پیدا کنید. در اینجا باید نوع مصرف خود را در نظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که دلیل خریداری این عطر و ادکلن توسط شما چه نوع استفاده‌ای است.

انتخاب عطر و ادکلن مناسب
انتخاب عطر و ادکلن مناسب

هرگز فرض را بر این امر نگذارید که بوی ادو پرفیوم یک برند خاص کاملاً مشابه بوی ادو تویلت آن برند خواهد بود. اگر می‌دانید که از یک رایحه‌ خاص خوشتان می‌آید، پیش از خرید آن محصول کمی وقت گذاشته و در مورد غلظت عطر و ادکلن مناسب خود از فروشنده سوال کنید. می‌توانید در انتخاب خود از تجربه‌ی فروشنده کمال استفاده را ببرید. اما مهمترین نکته در خرید عطر و ادکلن این است که هیچ‌گاه گمان نکنید تمامی انواع عطرها و ادکلن ها مشابه یکدیگر هستند. همیشه عطر‌ها و ادکلن ها را روی پوستتان انتخاب کنید و با بو کردن پوست ببینید نتیجه مطلوب را از آن عطر و ادکلن خواهید گرفت؟ در زمان خرید عطر و ادکلن دقت کنید که هر نوع عطری را بو نکنید چون پس از مدتی شامه‌تان پر شده و دیگر نمی‌توانید تفاوت بو‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

برای خرید عطر و ادکلن مناسب خود می توانید به بخش فروشگاه بایودور مراجعه فرمایید.

بایودور: با عطرت زندگی کن

4 thoughts on “شناخت انواع مختلف عطر و ادکلن

  1. rezarafeezadeh

    عطرهای گرمی جزو کدوم دسته از عطرها هستند؟

    1. biodour

      عطرهای خام و گرمی در دسته پرفیوم ها طبقه بندی می شوند.

  2. بازتاب: راهنمای خرید عطر و ادکلن زمستان - بایودور راهنمای خرید عطر و ادکلن زمستان

  3. بازتاب: بهترین ادکلن ضد حساسیت و آلرژی - بایودور بهترین ادکلن ضد حساسیت و آلرژی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...