سبد خرید

الکل 70 درصدی

الکل ۷۰ درصد چه ویژگی داره

با فراگیری ویروس کرونا در جامعه رعایت اصول بهداشتی ضروری شده است. باید دست ها را به مدت بیست ثانیه با آب روان و مواد شوینده شستشو دهیم تا از هرگونه ویروس پاک شوند. در مواقعی که آب در دسترس نباشد می توان از محلول ها و ژل های ضد عفونی کننده برای دست ها استفاده نمود. معمولا این محصولات حاوی الکل برای ضد عفونی کردن دست ها هستند. بهترین درصد برای از بین بردن ویروس کرونا الکل ۷۰ درصد است. در ادامه به دلایل علمی آن اشاره می کنیم.

چرا الکل ۷۰ درصد

الکل ۷۰ درصد چه ویژگی داره که برای ضدعفونی کردن بهترین غلظته


جواب سوال شما به نوع مکانیسم ضد میکروبی الکل بر میگرده.

الکل خوراکی یا اتانول با دناتوره کردن (معقد کردن) پروتئین های داخل سلولی باعث مرگ موجودات تک سلولی میشه و هر چقدر که غلظت اون بیشر بشه این عمل رو بهتر انجام میده. اما یه نکته ای اینجا هست و اون اینکه در غلظت های بالا الکل به سرعت پروتئین های غشاء سلولی رو دناتوره میکنه و با اینکار باعث میشه تا نفوذ الکل بداخل سلول کاهش پیدا کنه. بنابراین میکروبی که مثلاً در مقابل الکل ۹۶ درصد قرار گرفته فقط سطحش دناتوره و در مقابل الکل نفوذ ناپذیر میشه و عملاً در درون زنده ست و ممکنه دوباره خودش رو ترمیم کنه.

الکل 70 درصد

در غلظت حدود ۷۰ درصد سرعت دناتوره شدن پروتئین های سلولی توسط الکل کاهش پیدا میکنه. بنابراین اتانول فرصت کافی برای نفوذ بداخل سلول و دناتوره کردن پروتئین های حیاتی داخل سلول رو داره. الکل ۷۰ درصد نه اونقدر زیاده که باعثه بلوکه شدن نفوذپذیری الکل بشه و نه اونقدر کم که از قدرت دناتوره کنندگی الکل بکاهه. این درصد نه اونقدر زیاده که باعثه بلوکه شدن نفوذپذیری الکل بشه و نه اونقدر کم که از قدرت دناتوره کنندگی الکل بکاهه.

ویژگی های الکل ۷۰ درصدی:

  • ضد عفونی کنندگی قوی
  • از بین بردن ویروس ها
  • از بین بردن باکتری ها

بنابراین بهترین غلظت برای میکروب کشی با الکل ۷۰ درصده.

با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...