سبد خرید

پرفیوم چیست ؟

پرفیوم چیست ؟

شما هم بارها نام پرفیوم را شنیده اید و یا در جایی خوانده اید. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که این پرفیوم چیست ؟ یا پرفیوم چه چیزی هست و به چه ماده ای پرفیوم می گویند. این سوالی است که برای بسیاری از افراد پیش آمده است که پرفویم چیست و به چه چیزهایی می گویند.

پرفیوم چیست

واژه پرفیوم (perfume) که هم اکنون بسیار متداول است، از کلمه یونانی پرفیومر(perfumare) گرفته شده است که این کلمه یونانی به معنای ” از میان دود ” است‌. چرا که یونانیان باستان در آن زمان اعتقاد داشتند که رایحه ها نوعی دود غیر قابل دیدن و همین دود منشاء بوی عطرها هستند. در حالی که فرانسوی ها به بوی خوشی که در هوا پخش می شد عطر می گفتند.

اولین نوع عطر

اولین نوع عطر در چهار هزار سال پیش تولید شد که آن را بخور می نامیدند. به اینصورت که در مناسبت های مذهبی صمغ ها و چوب های مختلفی سوزانده می شدند ( به همین دلیل آن زمان اسم پرفیوم را از میان دود گذاشته بودند ) و آنها را در آب و روغن مخلوط می کردنند و بدن خود را با آن ماساژ می دادند و یا در زمان مومیایی مردگان خود از آن استفاده می کردنند. البته بعد از گذشت زمان و در عصر طلایی یونانیان عطر های زیادی بوجود آمد که بزرگان و ثروتمندان یونان هر روز از آن استفاده می کردند و مردم عادی هم موظف شدند حداقل هفته ای یکبار از آن عطرها استفاده کنند. 

سابقه پرفیوم

قبل از ایجاد رایحه های مصنوعی و تجاری که بسیار پر مصرف و کاربردی شده اند ، عطر فقط با روغنهای ضروری و سایر مواد معطر موجود در طبیعت ساخته می شد. در قدیم برخی از عطرها تولید می شدند اما همه آن ها منشأ گیاهی و یا حیوانی داشتند و از مواد طبیعی در آن ها استفاده می شده است.

عطرهای مدرن که می خواهید در فروشگاه عطر فروشگاه بخرید با ترکیبی پیچیده از هیدروکربن های آروماتیک مشتق از نفت و برخی از اسانسها و ترکیبات جدا شده از مواد طبیعی و روغن ها ایجاد می شوند. این مخلوط ها در یک پایه از الکل تصفیه شده که فرار است و به پاشش و پخش بوی عطر کم بسزایی می کند، رقیق می شوند تا عصاره عطر ، عطر یا ادکلن ایجاد شود. قدیمی ترین عطرها از طرف دیگر فقط از رزین ها ، روغن ها و گیاهان طبیعی ساخته می شده اند. به جای به کار بردن از الکل ، معمولا از حامل رایحه اغلب روغن ، چربی یا موم استفده میشده است.

پرفیوم چیست
پرفیوم چیست

عطرهای باستانی

عطرهای باستانی با ترد شدن گلها ، برگها و ادویه های معطر موجود در روغن مانند روغن زیتون تهیه می شوند. از طریق سفت شدن روغن و شارژ مجدد آن با گیاهان تازه ، با افزایش مقاومت و ماندگاری و تقویت بوی عطر به محصول نهایی می رسید.


سرانجام ، یک ترکیب عطر متعادل با انتخاب روغن های مورد کاربرد پرفیوم به وجود می آمد تا اتصالات معطر در و بین نت های بالا ، میانی و پایه حاصل شود.

عصاره پرفیوم چیست ؟

غلیظ ترین عصاره عطری، عطر یا perfume نام دارد که معمولا با غلظتی بین ۴۰-۱۵% از بهترین و خالصترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر هم است. معمولا برای ارزان تر شدن آن غلظت را کمتر کرده و به آن الکل و مشتقات دیگری را اضافه می کنند که علاوه بر کاهش غلظت و چربی آن ، قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند.

عطرها در بازار بر حسب مقدار غلظت به دسته های زیر تقسیم می شوند:

پرفیوم ها بیشترین و ادوفرش ها کمترین غلظت را دارند.

ادوفرش ها نیز خود به دسته های زیر تقسیم میشوند:

  • ادوفرش
  • افتر شیو
  • دئودورانت
  • بادی اسپلش

امیدواریم از مطلب پرفیوم چیست ؟ کمال استفاده را برده باشید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

با عطرت زندگی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...