سبد خرید

ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست 11

ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست ؟ تفاوت پرفیوم با ادوپرفیوم چیست ؟ ما در این مقاله سعی می کنیم تا به شما بگوییم ادو پرفیوم چیست و تستر ادو پرفیوم چیست ؟ در واقع ادوپرفیوم یکی از انواع عطر و ادکلن است که غلظتی کمتر از پرفیوم دارد. قیمت ادوپرفیوم نسبت به پرفیوم کمتر است. ادو پرفیوم ( Eau de Perfume ) با غلظتی در حدود ۲۰-۷% رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.

محصولاتی که به‌ عنوان انواع عطر شناخته می‌شوند ؛ تنها در میزان غِلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن، که می‌تواند شامل اتانول یا ترکیبی از آب و اتانول باشد متفاوت هستند. ادو پرفیوم ها نیز نوعی از عطرها هستند.

شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد:

  • هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.
  • عطرها ترکیباتی شیمیایی هستند که رایحه یا بوی خاصی دارند.
  • بو زمانی به مشام می رسد که به اندازه کافی فرّار باشد تا وارد سیستم بویایی شود.

در تمام این محصولات عطر و ادکلن و ادو پرفیوم ها اتانول و یا ترکیب آب و اتانول به عنوان حلال مواد معطر به کار می‌رود. پس همگی دارای الکل هستند با مقادیر مختلف. در برخی دیگر از انواع مختلف عطر و ادکلن ترکیبات دیگری نیز به کاربرده می شود که بر اساس شرکت سازنده متفاوت است.

ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست
ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست

Eau de Perfume

معادل انگلیسی ادوپرفیوم Eau de Perfume است. و معادل فرانسوی آن Eau de Parfum است.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)

هنگامی که روی شیشه با ترکیب Eau de parfum مواجه شدید. یعنی غلظت ماده عطری یا همان Essential Oil  در عطر بین ۷ تا ۲۰ درصد است.

براش شنیدن نحوه تلفظ اصلی آن میتوانید به مترجم گوگل مراجعه کنید.

 Eau de Perfume
Eau de Perfume

ادوپرفیوم چیست

ادوپرفیوم ها با ۷ الی ۲۰ % اسانس در میان انواع عطر های موجود در  بازار بیشترین غلظت پس از پرفیوم ها و عطر های گرمی را داراهستند. ادوپرفیوم ها طوری ساخته شده اند که می توانند یک روز کامل دوام بیاورند و در عین حال به اطرافیان شما سردرد تحمیل نکنند. ادوپرفیوم ها بیشترین خرید را در میان مشتری ها دارد و برند ها بیشتر این نوع از عطر را تولید می کنند و همچنین اکثر مغازه ها این نوع عطر را به فروش می رسانند. ادو پرفیوم ها از لحاظ ماندگاری از صبح تا عصر دوام می آورند و در هنگام شب برای خود فرد نیز قابل استشمام است.

ادو پرفیوم چیست
ادو پرفیوم چیست

EDP علامت اختصاری ادوپرفیوم می باشد.

EDP
مخفف کلمه Eau de Parfum می باشد.

این نوع عطر را با عبارت (millésime) نیز نشان می‌دهند.

عطرها و ادکلن ها در بازار بر حسب غلظت به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • پرفیوم
  • ادوپرفیوم
  • ادوتویلت
  • ادکلن
  • ادوفرش

پرفیوم ها بیشترین و ادوفرش ها کمترین غلظت را دارند.

ادوفرش ها نیز خود به دسته های زیر تقسیم میشوند:

  • ادوفرش
  • افتر شیو
  • دئودورانت
  • بادی اسپلش

نکته جالبی که در بعضی از ادوپرفیوم ها به چشم می خورد این است که وقتی که بوی آن کاملا از بین رفته است (مثلا شب هنگام) Eau de Perfume در صورت تماس با آب رایحه آن ها دوباره به مشام می رسد. آیا  تا بحال باری شما پیش آمده که هنگام شستن دستتان یا در زیر باران رایحه عطرتان به مشامتان رسیده باشد؟ بنابراین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از عطری دیگر باید توجه داشته باشید که نوع بوی آن ها به هم نزدیک باشد چرا که ممکن است با هم تلاقی پیدا کنند.

ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست
ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست

معنی ادوپرفیوم چیست

شاید شما هم هنگام خرید ادوپرفیوم یا جستجوی آنلاین در اینترنت با کلماتی در اسامی عطرها مواجه شده باشید که به نظر در اسم چند عطر دیگر قبلا آن را مشاهده کرده اید. هم برای دانستن علت کاربرد آن کنجکاو شده باشید و هم دوست داشته باشید معنای آن ها را بدانید.

گاهی اوقات هم این کلمات و تشابهات اسمی عطرها و ادکلن ها شما را گیج کرده است. مخصوصا وقتی که می بینید ظاهر برخی عطرها و ادکلن ها خیلی به هم شبیه هستند. اینجاست که دوست دارید تا بفهمید چه منطقی پشت اسم گذاری این عطرها و ادکلن ها و برخی اصطلاحات عطر رایج در این باره بین کمپانی های تولید عطر رایج است.

واقعیت امر این است که این اسامی با منطق استفاده می شود. معانی به خصوصی دارد که دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان کمک می کند. همینطور وقتی که روی جعبه یا شیشه عطرها و ادکلن ها کلماتی را مشاهده می کنید که هم زیاد تکرار می شوند و هم برای شما نا مانوس هستند. ادوپرفیوم یک اطلاح است که غلظت عطر را مشخص میکند.

اصطلاح ادوپرفیوم

ادوپرفیوم یکی از اصطلاحات رایج در صنعت عطر و ادکلن است و دسته بندی بر اساس غلظت را نشان می دهد. ادوپرفیوم از نظر غلظت در رده دوم و بعد از پرفیوم قرار دارد.

ادوپرفیوم از دو عبارت ادو + پرفیوم ساخته شده است.

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوی به معنای ” آب” می باشد. وقتی در اسم یک عطر این کلمه به صورت تنها استفاده شود، به معنی ملایم تر بودن آن عطر به نسبت سری های قبلی آن است. توجه به این نکته مهم است که چنانچه بدین صورت ذکر شود ” Eau de Parfum ” معنی متفاوتی دارد. و نشان دهنده استانداردی از غلظت روغن عصاره عطر یا همان Essential oil می باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
این کلمه معادل فرانسوی Perfume و به معنای عطر است. وقتی روی شیشه ی یا جعبه ی عطر به تنهایی این کلمه را مشاهده کردید به این معناست که غلظت ماده عطری یا Essential oil در آن عطر بیشترین میزان ممکن یعنی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد می باشد.

ادوپرفیوم = Eau de Perfume

تستر ادوپرفیوم چیست

شرکت هایی که در صنعت عطر سازی فعالیت می کنند، پس از تولید کردن ادوپرفیوم هنگامی که قصد فروش عمده ادوپرفیوم های خود را دارند به طور معمول به ازای هر ۱۰ الی ۱۲ ادوپرفیوم یک تستر ادوپرفیوم نیز درون بسته بندی مربوطه قرار می دهند. این تستر ها به هیچ وجه فروشی نبوده و حتی بر روی آن ها جمله Not for Sale درج می شود تا از فروش آن جلوگیری شود؛ دلیل این کار نیز به این خاطر می باشد که شرکت های عطر سازی برای این تستر ها پولی دریافت نکرده و به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می دهند از این رو به دلیل رایگان بودن آن حق فروش آن ها گرفته می شود.

این شرکت ها با تولید کردن و ارائه کردن رایگان تستر ادوپرفیوم قصد دارند تا خریدار بدون باز کردن جعبه ادوپرفیوم، به مشتریان خود این امکان را بدهند که رایحه ادوپرفیوم را استشمام کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید آن نماید.

نکته: با این حال معمولا تسترها کیفیت بالاتری دارند و به صورت جدا به فروش میرسند.

تفاوت تستر ادوپرفیوم با ادوپرفیوم

در واقع باید به طور کل ادوپرفیوم با تستر ادوپرفیوم هیچ تفاوتی با هم نداشته باشد چرا که خریدار با استشمام کردن تستر ادوپرفیوم انتظار دارد همان ادوپرفیوم با همان رایحه و ماندگاری و پخش بو را نیز دریافت کند، که برخی از شرکت های عطر سازی همین کار را انجام می دهند اما برخی دیگر گاها مشاهده می شود که نت اولیه تستر را کمی قوی تر می کنند تا مشتری با استشمام کردن تستر نسبت به خرید آن ادوپرفیوم تمایل بیشتری داشته باشد. این مسئله برای هر شرکتی می تواند متفاوت باشد و وابسته به سیاست شرکت مربوطه دارد. اما چیزی که مشخص بوده این است که نباید تستر ادوپرفیوم با خود آن به هیچ وجه تفاوتی داشته باشد چرا که خریدار انتظار خرید همان ادوپرفیوم که استشمام کرده را دارد.

تفاوت پرفیوم با ادوپرفیوم چیست

تفاوت بین پرفیوم با ادوپرفیوم در میزان غلظت آن است. ادوپرفیوم نسبت به پرفیوم غلظت کمتری دارد. از این رو ماندگاری و پخش بوی کمتری نیز دارد. با این حال قیمت پایین تر آن موجب آن شده است که طرفداران بیشتری پیدا کند. از طرفی به دلیل غلظت پایین تر ادوپرفیوم نسبت به پرفیوم ماده روغنی آن کمتر بوده و پاشش بهتری دارد و لک کمتری بر روی لباس به جا می گذارد.

مزایای پرفیوم :

  • ماندگاری بالا
  • پخش بوی عالی

معایب پرفیوم :

  • قیمت بالا
  • پاشش خطی
  • لک شدن لباس
  • غلظت زیاد
  • چرب بودن

مزایای ادوپرفیوم :

  • قیمت مناسب
  • ماندگاری خوب
  • پخش بوی خوب
  • غلظت مناسب
  • پاشش پودری
  • استفاده آسان
  • چربی کم

معایب ادوپرفیوم :

  • گران تر از ادوتویلت
 تفاوت پرفیوم با ادوپرفیوم چیست
تفاوت پرفیوم با ادوپرفیوم چیست

برای خرید ادوپرفیوم میتوانید به صفحه فروشگاه بایودور مراجعه فرمایید.

بایودور: با عطرت زندگی کن

One thought on “ادوپرفیوم چیست و تستر ادوپرفیوم چیست

  1. بازتاب: عطر و ادکلن بلک افغان اصل - بایودور عطر و ادکلن بلک افغان اصل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری...